Lekcja 1: Zajęcia praktyczne

Większość osób zaczynająca treningi w symulatorach już na samym początku popełnia bardzo poważny błąd, który rzutuje na szybkość postępów w nauce. Otórz najczęściej takie osoby zaraz jak pierwszy raz uruchomią symulator to odpalają mapę z torem Nordschlife, wybierają samochód np. Porsche 911 i zaczynają zabawę robiąc kółko za kółkiem. Po jakimś czasie zmieniają samochód np. na Lambo i tor na Silverstone, i tak sobie skaczą zmieniając samochody i tory.

To prawda, że jazda wieloma autami w różnych konfiguracjach, na jak największej ilości torów podnosi umiejętności, ale tylko u … ZAAWANSOWANYCH kierowców.

Czas jest najcenniejszy

Jak zapewne czytałeś moje posty w, których poruszam teorię to wiesz, że szybkość nauki ma kluczowe znaczenie. Dlatego mój plan treningowy zakłada maksymalne wykorzystanie czasu. Stosując się do moich zaleceń w 6 miesięcy osiągniesz to co innym zajmuje rok czy dwa, a wielu nawet do tego poziomu nie dochodzi.

Co będzie potrzebne do treningu

Mój plan zakłada korzystanie jedynie z dwóch samochodów, napiszę tylko, że jeden jest jednym z najwolniejszych, a drugi najmniej popularny. Mazda Miata NA i BMW 1M.

Mazda Miata NA 130KM, jeden z najwolniejszych samochodów w AC, kto chciałby czymś takim jeździć jeśli może wybrać 500 konne Porsche?

Przez 6 miesięcy będziesz korzystał jedynie z tych dwóch samochodów oraz map: Brands Hatch Indy, Skidpad. I tak dzień w dzień przez 360h.

Tor Brands Hatch Indy – kto by chciał na czymś takim jeździć, tylko 2.1km długości i bardzo nudny.

Mapa Skidpad – na co to komu? Trzeba kręcić jak najlepsze czasy na Nordschlife, a nie palić gumę i kręcić bączki. Mapa Skidpad jest do pobrania w internecie za darmo.

Będziesz na tym jeździł do obrzydzenia i będziesz miał koszmary, majaki, zwidy z tego powodu. A gdy jakiś znajomy zapyta się ciebie jaki jest Twój ulubiony tor w AC to bez namysłu masz mu powiedzieć Skidpad, a samochód to Mazda Miata NA. Następne pytanie jakie zada Twój znajomy to prawdopodobnie będzie takie: Czy Ty czasem nie leczysz się psychiatrycznie?

Jesteś gotów na takie poświęcenie?

Dlaczego Mazda Miata i BMW 1M

Mazda Miata jest powolnym autem i buja się jak łajba na Bałtyku i właśnie z tych dwóch powodów jest idealna dla początkującego kierowcy. W szybszych autach Twój mózg nie zdołałby przetworzyć wszystkich bodźców i informacji jakie otrzyma. Ponadto będziesz musiał nauczyć się balansować tą łajbą. Dodatkowo szybko zauważysz, że żeby Miatą mieć lepszy czas będziesz musiał walczyć o każdy 1km/h i o centymetr toru.

Z kolei BMW 1M wybrałem tylko z jednego powodu, potrzebowałem w miarę szybkiego i normalnego wózka pod względem zawieszenia, dzięki któremu można zaoszczędzić czas w nauce technik w których wykorzystywane jest przyspieszenie.

Dlaczego tor Brands Hatch Indy

Jest to jeden z najmniej lubianych torów, bo jest krótki, i po prostu jest niezwykle nudny. Kilka łatwych zakrętów oraz niewielka długość powoduje, że w ciągu 1 godziny treningu można zrobić wiele powtórzeń ćwiczeń.

4 thoughts on “Lekcja 1: Zajęcia praktyczne”

    1. Dzięki za pierwszy komentarz. Moim celem jest aby cały ten blog był swoistym kursem, ale też i miejscem internetowych spotkań dla osób, które chcą podnosić swoje umiejętności.

        1. Można powiedzieć, że hobby. Sam niedawno zacząłem się szkolić z wykorzystaniem symulatora. Pamiętam jakie błędy popełniałem, co mi najwięcej stwarzało trudności itd., więc próbuję opisywać i dzielić się wiedzą i doświadczeniem. Może ktoś skorzysta. Co do szkoleń to są wykładowcy, którzy są dużo lepsi odemnie i to z doświadczeniem zawodniczym, ale oni biorą dużo $$$. Chcę żeby mój blog był dla osób, które chcą podnosić kwalifikacje, ale niekoniecznie chcą kupować lekcje u mistrzów.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *